درمان ناخن‌های شکننده و نرم با روغن زیتون

 

در این مقاله شما با دلایل و درمان شکنندگی ناخن ها و نرمی ناخن ها آشنا خواهید شد

 

اگر ناخن‌های شما نرم است:

اگر دوست دارید ناخن‌هایی سفت و محکم داشته باشید، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بکوبید تا پودر شود، سپس با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا کاملا به شکل چسب شود، این چسب را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید، برای محکم شدن ناخن‌ها‌ی‌تان این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

 

اگر ناخن‌ شکننده دارید:

برای اینکه شکنندگی ناخن‌هایتان را از بین ببرید، یک‌چهارم فنجان روغن‌زیتون را به آرامی‌گرم کرده،‌ سپس یک کپسول ویتامین E باز کنید و درون آن بریزید. این مخلوط را روی کوتیکول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهید. روغن زیتون این مخلوط ناخن‌ها را قوی کرده و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شود و ویتامین E نیز ناخن‌ها را تغذیه می‌کند.

 

ناخن های شکننده ,شکنندگی ناخن ها

شکنندگی ناخن

 

اگر می‌خواهید ناخن‌ های‌ تان سریع تر رشد کند:

برای کمک به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه انگشتان‌ تان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس انگشتان‌تان را آب بکشید و با حوله‌ای آنها را خشک کنید. گوجه‌فرنگی دارای بیوتین است،‌ بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند.

 

دلیل شکنندگی ناخن‌ها / علت شکنندگی ناخن :

شکل ظاهری و سلامت ناخن‌ ها ، نشان دهنده وضعیت سلامتی و تغذیه فرد هستند. سوء تغذیه و کمبود برخی ویتامین‌ ها و مواد معدنی نه تنها موجب کندی رشد ناخن‌ها می‌شوند بلکه موجب آسیب ناخن‌ها شده و با خشکی و شکنندگی آنها همراه هستند.

بر اساس مطالعات نقش بیوتین که یکی از ویتامین‌های گروه B به شمار می‌رود، در سلامتی ناخن به اثبات رسیده است. پژوهشگران در بررسی ارتباط تغذیه و سلامت ناخن‌ها متوجه شدند افرادی که ناخن‌های نازک و شکننده داشتند وقتی به مقدار ۲٫۵ میلی گرم (۲۵۰۰ میکروگرم) یا تقریباً ۷۰ برابر مقدار متوسط نیاز روزانه بیوتین مصرف می‌کردند، ضخامت ناخن‌هایشان ۲۵ درصد افزایش می‌یافت.

 

دلیل نرمی‌ ناخن‌ها :

این یک قانون سرشتی است که رشد ناخن‌ های پا به مراتب کندتر از ناخن‌‌های دست است. مدت زمانی که برای رشد یک ناخن پا از ریشه تا انتها احتیاج دارد، ۹ تا یک سال است و این در حالی است که این زمان برای ناخن‌های دست بین ۳-۵ است.

جنسیت هم در رشد ناخن موثر است یعنی ناخن خانم‌ها رشد بهتری نسبت به آقایان دارد همچنین ناخن کودکان و بزرگسالان هم در رشد با هم متفاوت است.

به طور متوسط هر ماه ۱ الی ۲ میلی متر ناخن‌ها رشد می‌کنند، بیماری‌های تب دار در کودکان و یا بزرگسالان موجب توقف رشد ناخن‌ها می‌شود که جالب است بدانیم بعد از بهبود تب‌ها یک خط بر روی ناخن ایجاد می‌شود و پزشک با دیدن این خط متوجه می‌شود که این فرد چند مدت قبل دچار تب شده بود.

 

برچسب ها: , , , , , , ,
این مطلب در دسته: کاشت ناخن قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه