کاشت ناخن ژله ای بهتره یا پودری , تفاوت کاشت ناخن ژله ای با پودری

این هم جواب سوال بسیاری از کاربران سایت در باره کاشت زله و پودری ناخن

کاشت پودری 

در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن با چسب ناخن چسبانده می شود و تا  اندازه دلخواه کوتاه می شود. روی ناخن مواد ضد قارچ را می زنند، بعد پودر کاشت که همان مواد دندانپزشکی است روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می کنند و بعد از آن با سوهان برقی به ناخن شکل می دهند. بهترین نوع کاشت همین نوع پودری است.  برای این نوع کاشت زمانی بیشتر و سوهان کشی دقیق و حرفه ای جهت یکسان بودن ۱۰ انگشت نیاز است.

کاشت پودری به چه کسانی توصیه می شود

این نوع کاشت زمانبر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان و وقت شما را می گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان بر احتیاج به سوهان کشی دارد، این کاشت برای کسانی که وقت و حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود. بهترین نوع کاشت همین نوع پودری است.

تفاوت کاشت ناخن ژله ای با پودری

تفاوت کاشت ناخن ژله ای با پودری

کاشت ژل

مواد ژل به صورت آماده قابل خریداری است. آن را بعد از مواد ضدقارچ روی ناخن می گذارند و در دستگاه یووی قرار می دهند تا خشک شود. این نوع کاشت شبیه همان کاشت پودر است و فقط مواد آنها با هم فرق می کند. به طور کلی کاشت با قالب یا قلم دو شیوه متفاوت در کاشت پودری هستند که هر یک مزیت ها و نکات منفی مخصوص به خود را دارند.

به طور کلی بهترین شیوه کاشت پودر با قلم است زیرا شما می توانید انواع ناخن ها را به راحتی کاشت کرده و مشکلات ناخن را برطرف کنید. همچنین محکم تر و مقاوم تر از کاشت قالب است و کمتر هوا می گیرد و شما به راحتی می توانید فرم مورد نظر خود را به آن بدهید.

مقایسه کاشت پودری و ژله ای با هم

کاشت پودری کاشتی است که ۸۰ درصد در کل ایران انجام می شود. کاشت های ژله ای ۱۵درصد و کاشت های دیگر تنها ۵ درصد مخاطب دارند. کاشت پودری کاشت مادر است و اکثرا با کاشت های دیگر ترکیب می شود و دوام بیشتری دارد.البته دوام هر کاشتی به نحوه و نوع اجرای آن نیز بستگی دارد.

کاشت ژله ای ناخن کاشت زیبایی است که در مناطق شرجی دوام بیشتری دارد اما اگر مواد کاشت ناخن مطلوب و مناسب باشد در هر هوایی چه خشک و چه شرجی تا یک ماه دوام می آورد. کاشت های دیگر هم ترکیبی است یا با مواد مختلف و شیوه های متفاوت  مثل کاشت دیپینگ، کاشت سیلک یا کاشت فیبری انجام می شود.

 عوامل ترک خوردن مواد در کاشت ناخن ژله ای

اگر کاشت ژله ای باشد معمولا در مکان خشک ترک می خورد. اگر کاشت پودری باشد یا کمتر از حد مواد گذاشته اید و با کارهای روزمره خانه آسیب پذیر شده یا زیاد سوهان کشی کرده اید و مواد نازک شده یا مواد پودرتان مرغوب نیست یا قلموی تان خوب به لیکویید آغشته نشده و پودرتان خوب خیس نشده و جذب صدف نشده احتمال خشک شدن و خراب شدن آن زیاد است.

دلایل بسیار است ولی اگر مراحل را به دقت انجام دهید مواد نه ترک می خورد و نه می شکند. در کاشت ناخن، موادگیری مهم ترین بخش ترمیم یا کاشت است و نیاز به تمرین بسیار دارد.

 راهنمایی بیشتر در مورد کاشت های ژله ای

در مناطق مرطوب و شرجی معمولا به جای کاشت پودری از کاشت زله ای استفاده می شود که مناسبتر برای ناخنهاست.

همچنین برای کسانی که مشکل ناخن جویدن دارند چون مواد و چسبهای کاشت ژله ای حساسیت زا نیستند کاشت ناخن ژله ای توصیه می شود.

در کل تشخیص کاشت ژله ای یا پودری را بهتر است به ناخن کار  بسپارید .

ناخنکاران حرفه ای با توجه به تشخیص مزاج بدنتان یا همان پوستتان اقدام به استفاده از یکی از کاشتهای اصلی پودر با زل خواهد کرد.
برای پوستهای مرطوب بهترین انتخاب کاشت ژله ای می باشد.

یادتان باشد که اگر با کاشت ناخن ، ناخنهایتان به رشد خود ادامه دهند بدین معنی نیست که کاشت ناخن هیچ ضرری برایتان به همراه نخواهد داشت.

کاشت های ژله ای در محیطهای گرم و خشک ترک خواهند خورد. پس اگر در مناطق گرمسیر مثل کیش وبندرعباس و خوزستان زندگی می کنید از کاشتهای ژله ای استفاده نکنید

و دوستانی که در مناطق مرطوب مثل شمال ، رشت ، مازندران و مناظق ساحلی زندگی می کنند می توانند از مزیتهای کاشت ژله ای ناخن بیشترین استفاده را کنند.

 

شما هم اگر تجربه ای در باره کاشت ناخن ژله ای و پودری دارید میتوانید در قسمت نظرات با دوستان به اشتراک بگذارید.

برچسب ها: , , , , ,
این مطلب در دسته: کاشت ناخن قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه