تمام محصولات آرایشی -بهداشتی بهتر است سبك و قابل‌شستشو و از مارک‌های معتبر باشند.

 

ریمل خوب .ریمل بد .چه ریملی استفاده کنیم

ریمل خوب .ریمل بد .چه ریملی استفاده کنیم

دکتر یوسفی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوشت: «ریمل استخری» از ریمل‌های با مارک ناشناخته است که به دلیل حجم بالایی که به مژه‌ها می‌دهد و به راحتی هم پاک نمی‌شود، این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و حتی در مترو با انواع مارك‌ها خرید و فروش می‌شود.

افراد بسیاری سوال کرده‌اند که استفاده از این نوع ریمل عارضه‌ای دارد یا نه. در پاسخ باید گفت بسیاری از مشكلات ثانویه مربوط به ریمل‌ها مثل التهاب‌ها و حساسیت‌ها به‌خصوص در ناحیه پلك فوقانی به‌دلیل وجود نیكل در آنهاست. وقتی ریمل ضدآب است و سنگین و به آسانی شسته نمی‌شود، عوارض و مشكلات پوستی‌ای كه ایجاد می‌كند، بسیار بیشتر از ریمل‌های کلاسیک است.

دركسانی كه سابقه ابتلا به گل‌مژه دارند،‌ اگر از ریمل ضدآب استفاده كنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری خروجی سبوم احتمال بروز عفونت‌ با باكتری و گل‌مژه بیشتر می‌شود. به طور كلی، باید گفت تمام محصولات آرایشی -بهداشتی بهتر است سبك و قابل‌شستشو و از مارک‌های معتبر باشند. هر چه ماده آرایشی دیرتر از روی پوست پاك شود و سنگین‌تر باشد، عوارض آن شدیدتر و ماندگارتر است. خلاصه اینکه، بدون هیچ آرایشی وارد استخر شوید تا ضرری به شما و دیگران نرسد.

این مطلب در دسته: تازه های لوازم آرایشی قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه