شما برای خرید لوازم آرایش کجا می روید؟ داروخانه یا فروشگاه های عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی؟ شاید هم می روید سراغ بساط  دست فروش ها و با قیمت کمتر چند قلم از محصولات آرایشی و بهداشتی را می خرید و به خانه می برید .

خرید لوازم آرایشی عروس,اشتباه در خرید لوازم آرایشی ,عروس,بهترین لوازم آرایشی ,عروس,کرج,بهترین مارک لوازم آرایشی,عروس کرج,عروس زیبا,کرج,برند آرایشی,کرج عروس,تهران,کرج

اشتباهات لوازم ارایشی

مواد آرایشی
به هر حال اگر اهل استفاده از لوازم آرایشی در منزل هستید، بد نیست اصول خرید این محصولات را یاد بگیرید. در اینجا به 3 اشتباه  رایج در خرید لوازم آرایشی اشاره می کنیم :
اشتباه اول : بی توجهی به خطر مسمومیت
خیلی از بانوان، طرفدار لوازم آرایشی هستند که روی پوست آنها ماندگاری طولانی تری داشته باشند که البته فروشندگان هم با توجه به این نیاز، محصولات خود را تحت عنوان، رژ لب 24 ساعته و یا کرم پودر گریم به مشتریان عرضه می کنند.
بد نیست بدانید مواد آرایشی که دارای ماندگاری طولانی تری روی پوست هستند، حاوی درصد بالایی سرب هستند، زیرا این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ‌های آرایشی روی پوست دارد.
هر چه قدر سرب در این محصولات آرایشی بیشتر باشد، ماندگاری این محصولات روی پوست هم طولانی تر خواهد بود.
 
توصیه کاربردی : 
برای اینکه بفهمید لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارید حاوی سرب است یا نه، می توانید از آزمایش بسیار ساده ای استفاده کنید. مقداری از رژ لبتان را روی دستتان بمالید. با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید. اگر رنگ آن به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشید که آن محصول دارای درصد بالایی از سرب است.
بد نیست بدانید لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده در تولید آن روی برچسبشان ذکر شده است، سرب ندارند و وزارت بهداشت نیز برای لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی سرب باشند، برچسب فارسی تایید شده را صادر نمی کند.
 
اشتباه دوم : بی توجهی به تاریخ مصرف
آیا شما هم عادت دارید اگر عاشق رنگ یک سایه چشمتان هستید، آن را سال ها نگه دارید؟ ولی حتما می دانید پس از چند سال، آن ماده آرایشی دیگر حالت پودری اولیه خودش را ندارد و به آسانی روی پوست شما پخش نخواهد شد.
دومین نکته ای که هنگام خرید لوازم آرایش باید به آن توجه کنید، تاریخ مصرف ذکر شده روی جعبه  لوازم آرایشی است. به گفته محققان روسی، بیش از نیمی از بانوانی که برای خرید لوازم آرایش به فروشگاه ها می روند کوچکترین توجهی به تاریخ مصرف این محصولات ندارند و به علاوه تا وقتی تمام نشود آن را دور نمی ریزند.
این در حالی است که بسیاری از این محصولات ماه ها نیز در فروشگاهها، گمرک و….  باقی می مانند و وقتی به فروش می رسند چیزی به پایان تاریخ مصرف شان باقی نمانده است.
توصیه کاربردی :
هنگام خرید لوازم آرایشی، قبل از پسندیدن رنگ این محصولات، به دنبال تاریخ مصرف آن باشید. محصولات معتبر حتما دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند.
اشتباه سوم : خرید محصول قلابی به جای اصل
ممکن است شما به جعبه یک ریمل نگاه کنید و ببینید برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت را دارد و با خیال راحت آن را بخرید، ولی بد نیست بدانید فقط داشتن برچسب وزارت بهداشت کافی نیست.
دکتر سید جمال سعید واقفی، دبیر انجمن داروسازان می گوید: «گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال‌های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست شما بر جای بگذارند.
در این صورت شما پول زیادی بابت یک مارک معتبر پرداخته اید، ولی لوازم آرایشی قلابی را مصرف می کنید. در برخی از موارد، متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی را ساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده است، پر می کنند که این مساله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند. این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت، باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می کنند.»
 
توصیه کاربردی :
بخاطر اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید، اول لوازم آرایشی معتبر را انتخاب کنید و سپس از برچسب وزارت بهداشت و پلمپ بودن آن لوازم آرایشی مطمئن شوید.
چندی است که شما برچسب های سفیدرنگی با نوشته های سیاه رنگ را روی محصولات آرایشی می بینید. بر اساس ماده 11 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد.
دقت نظر داشته باشید , شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
بد نیست بدانید مندرجات وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر ( مانند درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی‌نویس روی برچسب اصلی ظرف است که نوع آخر، بهترین نوع ممکن برای غیرتقلبی بودن آن محصولات است.
این مطلب در دسته: تازه های لوازم آرایشی قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه