چگونه ناخن زیبا داشته باشیم؟ / راه های داشتن ناخن زیبا

ناخن ها نقش مهمی در زیبایی دست ها دارند. آیا شما نیز از اینکه ناخن هایتان شیاردار می شود، می شکند یا زرد می شود به تنگ آمده اید؟ دراین مطلب با ارائه چند راه حل ساده و مؤثر می توانید ناخن های زیبایی داشته باشید.

 

ناخن زیبا داشتن , چگونه ناخن زیبایی داشته باشیم ,سفید کردن ناخن ,سفید کردن زیر ناخن ,طریقه سفید کردن ناخن

سفید کردن ناخن ,داشتن ناخن زیبا

ناخن های تان را مرطوب نگه دارید

ناخن های شیار دار و شکننده، در واقع قربانی خشکی هستند. برای پیشگیری از این پدیده باید آنها را مرطوب نگه داشت؛ به این ترتیب که انتهای ناخن ها را کرم مرطوب کننده بزنید و ماساژ دهید. این عمل اولاً باعث تحریک جریان خون می شود و ثانیاً ناخن ها از محتوای چرب کرم ها تغذیه می کنند و درنتیجه در برابر آسیب های روزمره مقاوم تر می شوند. توصیه می کنیم روزانه دست کم یک بار این کار را انجام دهید.(ترجیحاً شب ها که ناخن ها در معرض ضربه های بیرونی نیستند).

ازشستشوی غیرضروری دست ها بپرهیزید

هرچقدربیشتر دست ها را بشویید، بیشتر به ناخن ها آسیب می زنید، می پرسید چرا؟چون آب ناخن ها را نرم می کند؛ در نتیجه آنها به دو قسمت تقسیم می شوند و در نهایت می شکنند. این درحالی است که ناخن های شکننده با انعطاف پذیری کم را نشانه های از وجود مشکل در سلامتی می دانند. بهتراست بدانید رشد مجدد و کامل هر ناخن دست شش ماه و هر ناخن پا یک سال طول می کشد. اگر می خواهید ناخن های زیبایی داشته باشید، باید خیلی مراقب باشید! صابون های ملایمی انتخاب و برای شستن ظرف حتماً از دستکش استفاده کنید.

لیموترش ناخن ها را سفید می کند

شاید شما نیز شنیده باشید که لیموترش به سفید کردن ناخن ها کمک می کند. به گفته دکتر مارتین باسپیار استفاده از لیموترش اندکی باعث سفید شدن ناخن ها می شود؛ اما تأثیرآن موقتی و سطحی است. اگر این راه را برای سفید کردن ناخن های تان انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید که به مدت طولانی ناخن ها را خیس نکنید، زیرا ممکن است نرم و شکننده شوند! برای پیشگیری از زردی ناخن ها چنانچه سیگار می کشید، بهتر است آن را ترک کنید. همچنین بدون دستکش به محصولات شیمیایی دست نزنید.

تغذیه متناسبی داشته باشید

برای داشتن ناخن های زیبا باید تغذیه متعادلی داشته باشید. برای اینکه ناخن ها در سلامت کامل بلند شوند. به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. مشخصاً مواد غذایی سرشار از ویتامین B(جوانه گندم،زرده تخم مرغ، و ..)،ویتامین C(میوه های تازه، مرکبات، فلفل های سبز)،سیلیسیوم (سبزیجات)و پروتئین(گوشت)میل کنید. در نهایت اینکه از رژیم های سختگیرانه که اغلب به کمبود ویتامین منجر می شوند، بپرهیزید.

از مکمل های غذایی استفاده کنید

دکتر مارتین باسپیار می گوید:«مصرف مکمل های غذایی می تواند به مقاوم و زیبا ساختن ناخن ها کمک کند. البته باید توجه داشت که هرمکملی را نمی توان خودسرانه مصرف کرد! مکمل های غذایی مفید برای ناخن باید سرشار از روی، آهن، گوگرد، ژلاتین و سلسیوم باشند؛ چرا که در ساخت و محافظت از ناخن ها موثر هستند.

در مانیکور کردن زیاده روی نکنید

دکتر باسپیار می گوید:«اکثر خانم ها تصور می کنند برای داشتن مانیکوری خوب باید مصرانه ناخن ها را تمیز کنند. اما این کار ناخن ها را در معرض بیماری ها قرار می دهد.»ممکن است تمیز کردن زیر ناخن ها منجر به از بین رفتن رنگ آنها، نفوذ میکروب ها و در نهایت رشد قارچ ها شود.

با ناخن های تان مهربان باشید

برای مراقبت از ناخن، وسایل متعددی شامل سوهان، قیچی، ناخنگیر و ..وجود دارد که باید با ملایمت از آنها استفاده کرد. دکتر مارتین باسپیار تأکید می کند که ناخن ها زیورآلات یا اشیای بی استفاده ای نیستند و باید مراقب آنها بود. ناخن ها را به صورت چهارگوش کوتاه کرده و به جای ناخنگیر از قیچی استفاده کنید. در نهایت از پوشیدن کفش های تنگ و نوک تیز خودداری کنید، زیرا باعث فرو رفتن ناخن پا در گوشت می شود و نیز موقع حمام از آب خیلی داغ استفاده نکنید.

استفاده از لاک را کاهش دهید

درست است که لاک از ناخن ها در مقابل آسیب ها و ضربه های بیرونی محافظت می کند، اما باید هرازگاهی اجازه دهید ناخن های تان بدون لاک نفس بکشند. برای جلوگیری از خشکی ناخن ها از یک حلال بدون استون استفاده کنید. در خصوص رنگ لاک توصیه می کنیم از رنگ های خیلی تیره استفاده نکنید، چون ممکن است به ناخن ها رنگ(زرد-نارنجی)بدهید که فقط با لاک نزدن و بلند شدن دوباره ناخن ها از بین می روند. در نهایت اینکه از ناخن های مصنوعی فقط در مناسبت های ویژه استفاده کنید، چرا که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند.

از رطوبت دوری کنید

حدود ۵درصد فرانسویان از قارچ های ناخن رنج می برند . برای پیشگیری از این عارضه دست ها و پاها را بعد از شست و شو با دقت خشک کنید؛ زیرا رطوبت زمینه رشد قارچ ها را فراهم می کند. ناخن های پا نباید از گوشت انگشتان پا بلندتر باشد؛ در غیر این صورت محل تجمع میکروب ها می شود. با پای برهنه راه نروید. در صورت مشاهده هرگونه ناراحتی، به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. کرم های موضعی یا لاک های مخصوص، قارچ های تازه رشد کرده را درمان می کنند، اما در صورت پیشرفته بودن بیماری باید دارو مصرف کنید.
منبع: نشریه دنیای زنان

 

برچسب ها: , , , , , , , ,
این مطلب در دسته: کاشت ناخن قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه