روش و نحوه مانیکور ناخن در منزل

مانیکور ناخن در خانه , روش مانیکور ناخن در منزل

مانیکور ناخن در خانه , روش مانیکور ناخن در منزل

تغذیه برای رشد ناخن :

حرف اول برای داشتن ناخن و موی سالم و زیبا را تغذیه می‌زند که با خوردن مواد‌ غذایی کلسیم دار مانند انواع لبنیات و بخصوص در بین آنها کشک و قره‌قوروت می‌توانید کلسیم لازم را به بدن برسانید.

آبلیمو برای تقویت ناخن

هفته ای سه روز یک در میان ناخن هایتان را در ظرفی که مقداری آبلیمو در آن ریخته اید قرارداده وپس از ده دقیقه بشویید.

استحکام ناخن

یک عدد تخم مرغ خام را درشیشه و یا کاسه ای که داخل آن سرکه ریخته‌اید گذاشته و یکی دو روز صبر کنید، سپس تخم مرغ را بیرون انداخته و این محلول را داخل شیشه ای در دار داشته باشید و دو روز در هفته ناخنهایتان را به مدت ده دقیقه داخل آن گذاشته و سپس بشویید.

سوهان زدن ناخن های فرو رفته

ناخنهایی که زیاد فرو رفته است و به حالتی است که در گوشت ناخن فرو می‌روند را مرتب دو طرف آن را سوهان بزنید تا از فرو رفتن در گوشت جلوگیری کرده و در بلند شدن ناخنها نیز کمک کند.

ناخن های نوک تیز

ناخن های نوک عقابی که با بلند شدن سرشان به پایین مایل می‌شود را زیاد بلند نگذارید و تا یک حد متعادل و زیبایی نگه دارید و با سوهان آنها را مستطیلی شکل فرم دهید تا از شکل خمیده ی آنها کم کنید.

ناخن های موج دار

برای ناخن های موج دار نیز توصیه می‌شود نه تنها آنها را خیلی بلند نگذارید بلکه آنها را بیضی شکل سوهان بکشید تا با گرد کردن نوک آنها از خمیدگی‌های دو طرف ناخن کم کنید.
گودی های کمی که به حالت موج روی ناخن ها دیده می‌شود را در هنگام لاک زدن ابتدا با لاک چند لایه پر کنید و سپس کل ناخن را لاک بزنید تا صاف و یک دست دیده شود.

مانیکور ناخن

برای مانیکور ناخن ها دو هفته ای یک بار ناخن ها را به مدت یک ربع در محلول آب و صابون قرار دهید و بشویید و سپس با کاردکهای کوچک مخصوص مانیکور و یا با ته سوهان گوشتهای انتهایی بالای ناخنها را به عقب بزنید و کاملا صاف و گرد کنید و بعد اضافه‌های آن را به آرامی و با احتیاط یا با قیچی ابرو و یا با کاردک هفتی شکل مانیکور بگیرید، دقت داشته باشید که تنها پوسته‌های اضافی را بگیرید و آسیبی به ناخن ها وارد نکنید.

نکته ای در باره سوهان زدن ناخن

حتما پس از گرفتن پوسته های بالایی ناخن ها کمی صبر کنید تا ناخنها از حالت نرمی در آمده وسپس آنها را سوهان بزنید تا خمیده و یا شکسته نشوند.

 

طریقه لاک زدن ناخن (نکته)

۱- برای لاک زدن ابتدا یک لایه نازک بر روی قسمت بلند ناخن زده و کمی صبر کنید تا خشک شود و سپس لایه‌ی بعدی را بر روی کل ناخن بزنید.

نحوه لاک زدن ناخن ,لاک ناخن

نحوه لاک زدن ناخن

۲- تمام پستی و بلندی های روی ناخن ها را ابتدا با کمی لاک پر کنید تا ناخن یکدست و صاف به نظر بیاید و پس از خشک شدن لایه های کامل لاک را یک یا دو بار بزنید.(بین هر لایه لاک حتما صبر کنید تا کاملا خشک شود وسپس لایه‌ی بعدی را بزنید تا یکدست وتمیز دیده شود)
۴- از خشک کردن لاک ناخن ها با آب سرد و یا باد سشوار خودداری کنید زیرا هر دو عمل لاک روی ناخن را از یکدستی و صافی در خواهند آورد و گاهی بسته به نوع لاک روی ناخنها زبر می‌شود ممکن است در ابتدا بلند شدن ناخنها طول بکشداما شما با مراقبت و رعایت بهداشت آنها پس از گذشت چند ماه در داشتن ناخنهایی سالم در مدت زمان طولانی به خود کمک کرده اید

 

وسایل مورد نیاز برای مانیکور:

کاسه مانیکور.عقب کش ناخن.انبر.کوتیکول ریموور.نرم کننده.بافر.سوهان.گوشت گیر.سوهان ناخن نرم.

 

لطفا ادامه مطلب را برای آموزش مانیکور از دو تا  لینک های زیر دنبال کنید

آموزش تصویری مانیکور ناخن (عکس) آموزش مانیکور ناخن تصویری

آموزش مانیکور و پدیکور / مانیکور و پدیکور ناخن چیست ؟

 

 

برچسب ها: , , , , , , , , ,
این مطلب در دسته: کاشت ناخن قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه