اسکراب چیست ؟

اسکراب یا همان لایه بردارها ، پوست های مرده  و پینه های  سخت ایجاد شده بر روی پوست را از بین می برد .

اسکراب صورت,اسکراب بدن

اسکراب صورت,اسکراب بدن

اسکراب ها باعث از بین رفتن خطوط سطحی  ایجاد شده بر روی پوست می شود . معمولا پوست هایی که دارای چربی زیادی هستند دچار تجمع پوست های مرده در قسمت های صورت ، ارنج ، زانو و قوزک پا می شوند .بعد از استفاده از اسکراب ها ، جوش های سطحی پوست و پوست های مرده از بین می روند و شما احساس خنکی ، سبکی و تازگی  روی پوست خود می کنید .

چه مواقعی باید از اسکراب استفاده کنیم ؟

اسکراب صورت و بدن ، معمولا هفته ای دو مرتبه استفاده می شود . با توجه به فصول مقدار نیاز به اسکراب نیز متفاوت است . در فصول گرم چون تعریق زیاد است و در نتیجه مقدار پوست های مرده نیز زیاد می شوند ، بنابراین استفاده زیاد در تابستان احساس می شود و در فصول سرد سال حتی پوست های چرب ، کمتر نیاز به اسکراب پیدا می کنند باید توجه کنیم استفاده از ضد آفتاب نیز بر میزان پوست های مرده می افزاید و در نتیجه باید از اسکراب استفاده کنیم .

امروزه انواع مختلف از اسکراب در بازار موجود است اما باید در انتخاب ان ها دقت کنیم ،

اول از هر چیزی باید از اسکرابی استفاده کنید که دارای مارک نام اشنا باشد ، سپس دانه های اسکراب نباید درشت باشد ، یک اسکراب خوب دارای دانه های ریز است چون اگر دانه های ان درشت باشد به سلول های پوستی اسیب می زند . توصیه می شود بعد از استفاده از اسکراب حتما برای شادابی پوست از مرطوب کننده ها استفاده کنید .

اسکراب صورت

اسکراب صورت

در چه نقاطی باید از اسکراب استفاده کنیم

هنگامی که می خواهید از اسکراب برای صورت تان استفاده کنید ، موهایتان را با یک کش ببندید تا مانع کارتان نشود ان را اطراف چشم  و بر روی پلک ها استفاده نکنید .اسکراب را بر روی پوستی که از قبل مرطوب کرده اید استفاده کنید و با نوک انگشت به محل مورد نظر بمالید . بهترین زمان استفاده از اسکراب ، زمانی است که یه حمام رفته اید و ده دقیقه قبل از بیرون امدن از حمام ،ان را استفاده کنید سپس  صورت  یا بدنتان را با اب و صابون بشوییدو اجازه ندهید اسکراب وارد چشمتان بشود ، بعد از بیرون امدن از حمام ، حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید . هنگام مصرف اسکراب از اسفنج یا کاردک استفاده نکنید چون ان ها مواد معدنی موجود در اسکراب را به خود جذب می کنند و مانع عملکرد ان  می شود .

اسکراب چیست,اسکراب صورت چیست

اسکراب چیست,اسکراب صورت چیست

 

برچسب ها: , , , , ,
این مطلب در دسته: تازه های سلامت پوست قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه