پدیکور پا با ماهی

حتما درباره اش چیزهایی شنیده اید ولی احتمالا تا به حال تجربه اش نکرده اید. در پدیکور ماهی، مشتری پاهایش را در حوضچه آبی پر از ماهی های کوچکی به نام گارا روفا، که گاهی دکتر ماهی خوانده می شوند، قرار می دهد.

پدیکور پا با ماهی

پدیکور ماهی

ماهی، پوست مرده ی کف پای فرد را می خورد و جا را برای رشد پوست تازه باز می کند. این ماهی ها بومی خاورمیانه اند و سال های بسیاری است که برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شوند. گرچه پدیکور ماهی از همان ابتدا که به سایر جوامع راه یافت موضوع بحث بر انگیزی بود.

(این مطلب مربوط به سال ۱۳۹۱ میباشد ولی به دلیل زیاد شدن پدیکور ماهی و اهمیت موضوع مجبور شدیم دوباره منتشر کنیم) در برخی مناطق به علت بیماری هایی که علتشان پدیکور ماهی گزارش شده، ممنوع اعلام شده است. این مساله هیچ گاه اثبات نشد، ولی ممنوعیت ها با توجه به موارد زیر لحاظ شدند:

۱٫ حوضچه های مورد استفاده برای پدیکور را بعد از هر بار استفاده نمی توان به قدر کافی تمیز کرد. چرا که ماهی ها هنوز در حوضچه قرار دارند. و از آنجایی که این حوضچه ها مکررا تمیز نمی شوند باکتری، قارچ و جرم  حتی بیماری ایدز هم می تواند از یک مشتری به مشتری بعدی منتقل شود.

۲٫ ماهی ها را نمی توان در فرصت زمانی بین دو مشتری پاکیزه یا ضدعفونی کرد. از آنجایی که با توجه به هزینه ی بالا، ممکن است ماهی ها چندین باره برای مشتری های متفاوت استفاده شوند، خطر انتقال عفونت، باکتری، قارچ و جرم از طریق ماهی‌ها نیز افزایش پیدا می کند.

۳٫ گاهی ماهی چین چین (نوعی ماهی چینی) به اشتباه به جای ماهی گارا روفا استفاده می شود. ماهی های چین چین دندان دارند و اغلب باعث خونریزی در طول پدیکور یا درمان می شوند. این مساله خطر انتقال باکتری و عفونت را بیش از پیش افزایش می دهد.

۴٫ از آنجایی که ماهی گارا روفا در بسیاری از مناطق، بومی نیست، می تواند تهدیدی برای حیات گیاهی و حیوانی بومی باشد.

۵٫ پدیکور ماهی در چهارچوب قانونی و دستورالعمل های یک پدیکور جای نمی گیرد.

۶٫ مقرراتی وجود دارند که طبق آن ها ماهی در سالن زیبایی باید در آکواریوم نگه داشته شود.

۷٫ ماهی ها تنها در صورتی کار می کنند که گرسنه نگه داشته شده باشند، و این می تواند ظلم به حیوانات محسوب شود.

پدیکور پا با ماهی

پدیکور پا با ماهی

برچسب ها: , , , , , , ,
این مطلب در دسته: کاشت ناخن قرار دارد برای مشاهده مطالب این دسته یا گروه کلیک کنید

ارسال دیدگاه